Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net
Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net

Monday, September 5, 2011

Saya Bersyukur Saya Single

Assalamualaikum semua :)

Pernah dengar ayat nih(tafsiran) :

"Dan janganlah kamu menghampiri zina. Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk."
-Surah Al-Israk: ayat 32

Alhamdulillah, Allah tu Ar-Rahman dan Ar-Rahim, ye betul Adawiyah yang mintak untuk jadik single tanpa pikir cukup panjang, tanpa bincang dengan baik, yang akhirnya melukakan diri sendiri dan membuat Adawiyah amek tindakan yang bodoh dan memalukan (stalker bagai ._.),tapi,tiap2 malam Adawiyah muhasabah diri,betul ke apa yg buat, ya,ada betul ada salahnya, yang salah nya Adawiyah sakitkan jiwa hamba Allah yang lain secara total dan maksimum,dahsyat,huh...

tapi kan kan,kalau tak couple Alhamdulillah takla Adawiyah menghampiri benda2 yang tak munasabah dan membawa marabahaya kepada diri ini dan si dia, then,Adawiyah sekarang tak nak la serah kepada jodoh semata-mata,siapa kata kita tiada perasaan cinta dan sayang,demi Allah ia wujud cuma Adawiyah rasa sekarang tak perlulah nak tunjuk komitmen secara couple, biarlah Adawiyah slow2 buat cara yang dia suka,bersederhana,walaupun sejak break Adawiyah melayan manusia yang dia tak suka(okay Adawiyah lost masa tu,sekarang dah remove bagai kt FB,maaf)mana tau jadik isteri dia,hoho,insyAllah,amat mengharap ni haaa...

okayla,wahai sahabat kalian,nak couple fikir2 lah banyak2,malahan berjuta bertrilion sekalipun,kontra lagi banyak dari pro,bersahabat lah dahulu,kenal hati budi,kalau dah suka sama suka,simpan sampai bersedia,kalau dah sedia,apa lagi,nikahlah,lagi satu,cinta kerana Allah insyAllah cinta sesama manusia akan menjadi manis(maniskan kurma itu,hoho)..

wassalam ;)

p/s: lebih selesa menggunakan Adawiyah sekarang,make me remember,oh yaa,kepada si dia,biar doa menjadi penghubung jika masih ada rasa di hati,maafkan lah diri ini :)

4 comments:

  1. hurm masa kapel ta ingat pulak menghampiri zina..bila break dan dan bersyukur..terbaik punya statement..

    ReplyDelete
  2. saya sedar itu satu kesilapan bila tak menyedari dari dulu,tapi Allah sentiasa menerima taubat hamba-NYA yang ikhlas,apepun thanks ye Encik atau Puan atau Miss Anonymous,statement anda membantu lagi kesedaran saya :)

    ReplyDelete
  3. kalau bersyukur single ALHAMDULILLAH

    ReplyDelete
  4. cuma kalau single masih boleh berusaha untuk mencari kepunyaan kita untuk dijadikan suami, tak semestinya perlu berpunya,ye dok?cuma pastikan lah kita layak untuk si dia,just sharing :)

    ReplyDelete

Siapa Sayang Dia Komen